Thursday 3 January 2013

Dah lama tak update blog...

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia..

Lama dah tak update blog... banyak benda yang aku buat sejak akhir-akhir ini. Bekerja, belajar dan rumahtangga dalam satu masa yang sama agak memeritkan.. berbagai dugaan terpaksa dihadapi. Pahit dan manis. Memang berpusing 360 darjah kehidupan ini.. banyak benda yang harus dibuat dan banyak hati yang perlu dijaga. Perlu seiring semuanya.. Pengorbanan yang menuntut kesabaran, ketabahan dan sokongan orang sekeliling.

Mendalami ilmu psikologi memang menyeronokkan, menyelongkar segalanya berkaitan dengan kehidupan manusia dan permasalahannya. Dulu aku tak tahu pun otak kiri, otak kanan, sel kelabu dalam otak dan sebagainya. Dulu aku hanya kenal nama Donald Trumph hanya sebagai pengasas the apprentice dan aku tak kenal pun Warren Buffet, Taufik Pasiak, Robert T. Kiyosaki, Dale Carnegie, John Gray, Steve Chandler, Scott Richardson dan beberapa nama lagi. banyak sudah buku motivasi aku baca, buku pengurusan pun dah banyak aku teroka. Betapa aku selama ini tidak mengetahui banyak benda. Sekarang Alhamdulillah walaupun tak banyak aku cuba untuk belajar sedikit demi sedikit. Kata orang lebih baik terlambat dari tak buat langsung kan?

Melangkah setapak untuk berjaya dan terus berjaya mengapai impian. By hook or by crook aku mesti mencuba sedaya upaya untuk mengapai impian. Jika jatuh terus bangun semula jangan kata berputus asa dan menyerah kalah.

Apapun tahun 2013 telah membuka lembarannya banyak benda yang harus kita buat. Jangan pandai membuat azam tapi tak berusaha langsung untuk melaksanakannya. Jika tak tercapai sepenuhnya apa kata berusaha untuk mengapai sebahagian daripadanya.. Jangan pernah malu untuk berusaha kerana tanpa usaha kita tiada apapun.. Jadi berusahalah sebaiknya.. Kerana impian itu cukup indah untuk digapai.

Hidup ini indah..
Samiza Ezanie

No comments:

Post a Comment