Wednesday 28 August 2013

Hanya sekeping tulisan..... hanya dia yang tahu...

Aku masih mencari jawapan sehingga kini, mengapa dan mengapa terus menghantui disetiap persoalan diri ini.. Adakah aku bersalah kerana terlalu memberi ruang dan peluang padamu  atau kerana aku terlalu berlembut hati padamu yang pada hakikatnya semua ini hanyalah satu mainan perasaan yang tak berkesudahan..

Airmata ini mengalir bila mengingatkan kebaikan yang ditunjukkan hanya sebagai satu batu loncatan atas satu perhubungan yang tak sepatutnya berlaku. Mengapa kebaikan itu harus ada yang tersurat dan tersirat.. mengapa kau jebakkan aku pada kemungkinan yang tak sepatutnya berlaku. Mengapa kau harus gunakan kebaikan yang kuberikan padamu atas dasar persahabatan kau balas dengan permainan cinta yang memang sungguh tidak masuk akal. Mengapa perlu ada cinta posesif ini.. padaku ini tidak perlu.. Ikhlaslah dalam sebuah perhubungan kerana bagiku adalah lebih baik dari kau berikan cinta yang memang cukup mengarut…

Aku tahu ini semua tidak adil bagiku dan juga dirimu… tapi aku harus kuat untuk menepis semuanya.. airmataku sudah kering untuk mengalir.. persoalan demi persoalan sudah tak mampu aku jawab.. sandiwara apa yang telah kau tunjukkan padaku… aku tak mampu untuk meneruskan… betapa perasaan pelik akan menjadi semakin pelik bila kau  mula berkelakuan pelik dan berkata perkara yang pelik-pelik. Bagi aku jalan yang terbaik aku harus melangkah pergi.. Biar pun ianya sedikit menyakitkan tapi aku harus pergi sejauh yang mungkin.. biar kau hilang jejak ku… biar kau tidak bisa menurut langkahku.. biar aku terus hilang dari hidupmu… dengan satu alasan aku tak mahu terjebak dengan perkara-perkara pelik.. NOKTAH.

Atas dasar apa perkara ini harus berlaku.. tiada alasan yang memungkinkan.. Jika ada pun itu semuanya langsung tidak boleh diguna pakai. Tiada satu alasan pun yang boleh digunakan untuk menegakkan kebenaran yang sememamgnya tidak benar. Sudah berulang-kali hati ini sakit dengan pengakuan dan kata-kata indah yang sebenarnya tidak indah pun. Mengarut.. Hentikanlah.. sebab ini adalah yang terbaik untuk kau dan aku.. Biarlah aku sakit dari aku terus dkhianati dan diberi harapan palsu..  aku tak mahu.. Aku berhak menolak aku manusia biasa bukan luarbiasa. Aku punya hati punya perasaan.. punya rasa sakit.. punya rasa kecewa.. aku punya semuanya.. jadi atas alasan apa aku harus bertahan.. tiada alasan yang kuat untuk aku terus bertahan.. tiada alasan…

Maafkan aku.. kau memang baik pada awalnya.. tapi kau telah buat aku hilang kepercayaan padamu dengan perbuatanmu.. kau dah musnahkan segalanya.. aku kesal ini akhirnya.. aku kesal.. aku tak mampu nak pertahankan hati aku untuk terima semua ini.. kau telah musnahkan segalanya.. Tidak aku akan berpaling lagi.. tidak sesekali aku menoleh lagi padamu.. Mungkin agak terlewat untuk aku membuat keputusan ini tetapi bagi aku lebih baik aku terlambat dari aku tak sedar langsung… maafkan aku.. Terlalu sakit bila kepercayaan yang aku berikan kau balas dengan perbuatan sebegini.. Kau buat aku takut.. kau buat aku trauma.. kau buat aku fobia…

Terima kasih atas apa yang kau berikan padaku.. terima kasih begini akhirnya… aku tak menyesal kita dipertemukan tapi aku kesal dengan pengakhiran yang sebegini.. aku harap saat yang menyakitkan itu tidak terus menghantuiku.. mungkin ini jalan yang kau inginkan sebenarnya.. Cukuplah sandiwara dan cerita yang telah dipersembahkan… kau ibarat embun pagi yang datang.. hilang terus bila mentari muncul.. aku tak layak untuk dijadikan seseorang di dalam hidupmu… biarlah aku terus melangkah pergi tanpa menoleh ke belakang lagi.. kerana ianya tidak akan menyusahkan sesiapa… adil atau tidak.. aku dah tak sanggup… alasan apa lagi yang harus aku dengar… tiada alasan… tiada penerangan .. tiada apa perlu diperkatakan.. ianya sudah berakhir.. NOKTAH…

3 comments:

  1. sayu hati ini mengenang setiap bait tikah yang sekadar bayangan dusta seorang yang pernah menjadi sahabat...

    ReplyDelete
  2. Follower ke : 17
    Hai.. Salam Kenal..
    done follow.. jom follow blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

    klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete