Friday 2 September 2011

Hariraya... berbagai cerita... suka dan duka....

            Hariraya sudah masuk yang keempat hari.... tahun ini aku cukup bahagia dan gembira... berbagai cerita suka dan duka... dan perjalanan raya ini juga cukup panjang... melihat cahaya kebahagiaan diwajah anak-anak membuat aku cukup seronok.,. dan aku rasakan hidup aku cukup indah...

           Bila kita suka kita ketawa dan bila kita berduka kita akan menangis itu yang selalu kita fahami dan itulah lumrahnya tapi hakikatnya tidak.. menangis tidak semestinya sedih dan ketawa tidak juga gembira... kita ni semua pelakon-pelakon yang hebat... dan boleh memainkan peranan mengikut suasana.. terkadang kita terpaksa berlakon untuk menutupi kesedihan sendiri atau kelukaan dihati... bukanlah kita mahu menjadi hipokrit tapi itulah kehidupan...

          Semalam aku mendapat tips yang cukup bagus dari anak-anak buahku... thanks piee.. ketawa adalah satu senaman yang hebat untuk nampak sentiasa muda... bila muka sentiasa serius urat muka akan jadi penat dan kita akan nampak tua sebelum waktunya... dan aku percaya akan tips yang diberikan.. dan aku cukup terkejut dengan perubahan piee... 360 darjah tu... kau jadi lebih berani ya... tahniah...

          Berbalik pada hariraya... saat ini kita akan bertemu rakan taulan saudara mara jauh dan dekat.. masing-masing punya cara tersendiri untuk meraikannya.. dan aku cukup bahagia bila mereka berkumpul .. bercerita.. bergurau dan saling bantu membantu menyiapkan juadah hariraya... dan tradisi biasa dikampung munjung memunjung.. ni berlaku di kampung ya... best tahu... boleh bertukar lauk pauk.. sama merasa...

        Apabila berkumpul sudah tentu banyak ragam dan karenah yang dilihat... tapi itulah kebahagiaan... dan kebahagiaan itu akan terus menjadi milik kita....


        Ini saja cerita untuk setakat ini...


Samiza Ezanie
12.25pm


No comments:

Post a Comment