Friday 23 December 2011

Kepenatan yang hilang..

           Alhamdulillah syukur pada Allah jamuan hari ini berjalan dengan lancar dan berbaloi. Buat anak lelaki ku tahniah ukiran buah yang abang buat mendapat pujian dari mereka. Nice and i proud of u my son. Tak sia-sia abang carving sampai pukul 12 tengahmalam dan sambung semula pada pukul 5 pagi. Terima kasih banyak-banyak kat abang ya. Mudah-mudahan cita-cita bang nak jadi chef satu hari nanti akan tercapai. Kami semua doakan abang. Biar berdarah tangan namun ukiran tetap diteruskan.. tahniah sekali lagi.

          Jelas terlihat sikap gotong royong antara satu sama lain di dalam ofis ini biarpun kita bukan bangsa yang sama. Satu Malaysia betul. Nampak sangat kepuasan di wajah my boss apabila jamuan ini berjalan dengan lancar. Masing2 menyingsing lengan untuk majlis ini kelihatan cukup sempurna. Bestkan? Alice, Ahter, Bee Choo, Intan, Ah Tee, Ah keong, My, Ros, Mia, Fong Lin, Pak Zainal, Pak Abu, Ah Tee Counting dan mereka yang lain yang turut berkerjasama. Satu teamwork yang cukup baik dan cukup sempurna. Tahniah dekat semua.

          Kepada para tetamu yang cukup sporting dan terima kasih pada mereka semua... Syukur padamu Ya Allah. Sebenarnya kita cukup beruntung berada di bumi Malaysia yang aman ini. Mudah-mudahan kita terus bersatu untuk menjadikan Malaysia negara yang maju dan aman.

          Uh! Penatku hilang bila semuanya telah selesai. Bukan mudah mencari kesempurnaan tapi kita boleh mengapai kesempurnaan jika kita bersatu dan mengamalkan sikap toleransi antara satu sama lain tanpa mengira latar belakang dan budaya yang kita semua amalkan... Teamwork yang cukup sempurna... Tahniah untuk semua...

         Persengketaan tidak akan menjadi apa oleh itu kita harus bersatu untuk menjadikan diri kita sempurna.
Hidup ini indah bila kita mengindahkannya dengan sikap yang positif... bersangka baik pada semua...



Samiza Ezanie
6.06pm
23/12/11

No comments:

Post a Comment