Thursday 9 February 2017

Rindu.. membuat aku menulis lagi...

Agak sibuk beberapa tahun ini.. sejak bergelar pelajar kembali.. kehidupan semakin sibuk dengan pelbagai peristiwa yang mencengkam jiwa dan perasaan.. aku terlalu rindu untuk menulis kembali... rindu sangat...manuskrip aku biarkan lapuk dan tersadai tanpa terusik... aku biarkan ianya terkurung di dalam lappy tanpa perhatian.. zalimnya aku... zalim aku pada diri sendiri sebenarnya...

Bila aku membuka blog ini.. aku rasa bersalah pada diri aku ini... bakat yang ada aku sia-siakan.. tapi aku perlu menyudahkan satu-satu.. mungkin aku perlu menulis lagi.. bukan kerana rasa bersalah dalam diri.. bukan kerana aku dipaksa tapi kerana aku nak menulis dengan rela hati..

Sebagai pelajar tahun akhir.. dan sem ini agak sukar bagi aku.. tapi aku perlu kuat dan tabah.. kerana aku perlu menamatkan segalanya setelah 4 tahun berlalu.. jadi.. segalanya aku perlukan dengan rasa hati yang ceria dan indah.. apa nak dikatakan lagi.. semuanya sudah aku lalui dengan pelbagai cabaran dan dugaan.. dan satu perkara yang cukup indah bila aku dapat menyempurnakan dengan jayanya.. Tak apalah jika ada dugaan anggaplah ada hikmah sedang menanti aku.. dari aku bermata satu kini aku bermata dua.. Jadi tiada yang mustahil dalam hidup ini jika kau mahu melakukannya.. semuanya terletak ditangan kita sendiri.. Yakin boleh.. Jika hati kau sekeras besi waja,,, dan tidak pernah untuk mengalah.. kau adalah apa yang kau lakukan.. kita bukan mengejar bukan apa yang jauh disana tapi menyudahkan apa yang sudah ada didepan mata. Cukup. Ianya sudah untuk memberikan ganjaran untuk diri kau sendiri.. Its gonna be okay my dear..

Fight like a fighter... be like warrior.. sudah cukup kau lalui pelbagai onak dan duri.. sekarang tiba masanya kau nikmati sebaiknya hidup kau... Lakukan sesuka hatimu tapi tidak melanggar etika kemanusiaan dan agama..


enjoy ur life..
aku akan menulis lagi bila tiba masanya...

Samiza ezanie.
12.46am...

No comments:

Post a Comment