Thursday 9 February 2017

Muzik dan aku...

Assalamualaikum...

Hari ini tangan aku gatal untuk menulis di sini... Passion aku pada muzik memang tidak dinafikan. Kadang-kadang ada sesetengah individu pelik melihat minat aku ni. Tapi bagi aku apa nak dipelik kan.. Inilah aku.. Bagi aku muzik ini universal. semua orang boleh meminati muzik dan semua orang boleh menikmati muzik. For sure.. kita tahu apa yang kita suka. Tak kiralah apa jenis muzik pun, Yang penting kita tahu apa yang kita buat. Sesetengah orang suka mendengar muzik dengan secara terbuka.. buka volume tinggi. Tapi bagi aku.. aku lebih sukakan privacy untuk diri aku. Aku lebih suka mendengar muzik dengan headphone atau earphone. Ia lebih nikmat kerana hanya aku dan muzik dan tiada orang yang ketiga mendengarnya.. simple kan.. tak mengganggu orang lain. Muzik instrumental the Piano Guys, Richard Clayderman, Kitaro, Vanessa Mae, Kenny G antaranya yang aku suka.. Aku tiada genre muzik tertentu, bagi aku yang penting aku suka dengar dan tidak mengganggu orang lain.

Ada masanya aku sukakan muzik yang agak keras macam heavy metal, adakalanya aku suka muzik yang agak lembut macam ala-ala frozen.. hahahaha.. ikut kesesuaian telinga aku nak dengar muzik apa  masa tu. Its gonna be okay... Kadang2 badan pun ikut goyang... itu namanya tindakan refleks.. memang best tapi kadang2 orang ingat kita tua tak sedar diri... hahahaha.. nasib engkaulah.. yang penting kau tahu apa yang kau buat.. Sarkastik kata-kata aku.. mmmm.kadang-kadang.
Bila usia dah meningkat senja tiada apa yang aku fikirkan.. mencari kepuasan diri.. memuaskan hati sendiri.. buat apa yang aku suka.. bukan aku pentingkan diri.. tapi hidup ini sementara dan aku perlu menjadi orang yang punya jiwa yang kental. Puas sudah aku lalui pelbagai dugaan dan aku perlu menjadi diri aku sendiri.. berbalik pada muzik dan aku.. bagi aku muzik itu jangan sampai mengkhayalkan.. cukuplah sekadar sebagai passion kita.. enough...

Pernah satu ketika aku ditegur kerana meminati muzik manowar.. heavy metal kan.. tapi itulah aku... aku cuma suka dengar semua jenis muzik.. jadi jangan salah persepsi.. semua oarang tak sama.. ikut kesesuaian diri mereka.. Jadi diri kita sendiri.. jangan jadi orang lain.. suka apa yang kau buat... enjoy ur life.. simple...



Thank you..
Samiza ezanie..
12.36am..\

No comments:

Post a Comment